zaterdag 23 januari 2010

Hartelijk gefeliciteerd en een gouden tip.


In mijn vorige post had ik gevraagd om een goeie tip om het takje makkelijk uit een malletje te halen.
Dit is een mal van Marianne Design samen met 2 bloemetjes, ik heb ze rechts boven op de kaart gebruikt.
Daar niemand het wist heb ik gemaild naar Marianne en kwam zij al heel snel met de volgende tips die ik jullie niet wil onthouden.

Tip 1:
Gewoon het eerste papiertje erin laten zitten. Het tweede komt er veel
makkelijker uit.

Tip 2:
Papicolor gebruiken, dat is van een hele goede kwaliteit en scheurt bij mij
nooit.

Tip 3:
Heb je nog een restant van het plakfoam van de quickutz, plak dat op de
malletje en knip rondom straks uit

Tip 4:
Heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar stans eerst een stukje rubberplaat
(waar vroeger sieraden van gemaakt werken) en laat dat erin zitten en stans
dan met papier.

Tip 5:
Ik begin met het steeltje en til dat met een speld omhoog. Dan trek ik
voorzichtig met mijn duim en wijsvinger het papier uit het malletje.

Ik heb deze tips geprobeerd, en de gouden tip is nr 3.

Had gelukkig nog een klein stukje van dat foam liggen en er opgeplakt en het werkt geweldig want het malletje is nu opgevuld en er kan geen takje meer in blijven hangen.
Het takje ligt nu gewoon op de plaat van de cuttle bug.
Ik hoop dat jullie het begrijpen en anders roept u maar.

Daarna heb ik Marianne bedankt en had ze nog een tip als je geen quickutz foam in huis hebt ,

tip 6
Heb je die plakkers niet meer, neem dan een stukje dunne foamtape en plak
dat tegen elkaar.
Die kreeg ik net door van iemand die de quickutz plakkers niet had.
Werkt ook perfect.

Nu de kaart nog even maar die spreekt voor zich , papier is weer van SEI ik hoop dat het nog niet verveel want gisteren kreeg ik van een scrap vriendin 9 vellen van deze lijn.
Ze vond ze heel mooi maar ze scrap veel met foto's van haar kleinkinderen en hier kon ze niks mee, nou ik wel hoor! haha Dank je wel Christien.

Verder wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend en bedankt voor het bezoeken van mijn blog.

16 opmerkingen:

  1. bedankt voor al die tips die ga ik zeker gebruiken ook ik had er problemen mee dat de takjes steeds scheuren hoe voorzichtig ik ook deed maar ik ga de tips zeker gebruiken
    je kaartje is ook weer gweldig mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kwijl, kwijl, wat een prachtige kaart. Ik moet echt eens opzoek gaan naar deze lijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whow wat een prachtige kaart, en dat papier is ook super heb het ook nog liggen en moet er toch eens wat mee gaan doen zie ik wel, en super je tips voor de marianne mallen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jannie je kaart is weer prachtig.!! en bedankt voor de tips ik ga het zeker gebruiken,

    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw wat een bofkont ben jij zeg het is ook prachtig papier,en je kaartje is ook weer Super geworden leuk plaatje trouwens.

    Fijn weekend,

    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bedankt voor de tip, is erg makkelijk! en je kaart is superrr zoals altijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een super mooi kaartje Jannie! Prachtige kleuren en details. Bedankt voor de tips, want ik heb de malletjes ook liggen en nog niet gebruikt.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaart weer, het papier vind ik meer dan GEWELDIG.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een super leuke kaart en toppie tips. Dank je wel.
    Groetjes,
    Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  10. stunning vintage card Jannie...the touch of pinch on the image is fabulous
    Mina xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig kaartje weer, fijn dat je toch nog een oplossing hebt gekregen voor het "papier er uit halen malletjes" probleem (rare zin)

    Groetjes,

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend lief kaartje. Dat papier blijft geweldig :).

    En die goude tip is gewoon geweldig ;-), hij doet het zo perfect!

    Op naar het volgende kaartje, hihi

    Groetjes, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Such a lovely card dear, fabulous colours and lovely image
    Hugs Jacqui x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig kaartje, weer helemaal van jouw, en fijn dat je de gouden tip hebt gekregen!

    Liefs Amadna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh wowww Jannie,wat heb je weer een schitterend kaartje gemaakt.
    Lief dat plaatje.
    Prachtig je papier,mooie kleuren.
    En mooie details.

    Liefs Riet.xx

    BeantwoordenVerwijderen