donderdag 8 september 2011

Wie weet het nog ?????

Hoi allemaal.

Wie weet het nog dat we met deze papieren rijksdaalder konden betalen???
Ik weet het nog wel hoor  maar het is echt heeeeel lang geleden.
En later kregen we de zilveren rijksdaalder en weer wat  later de nikkelen rijksdaalder.
Ik was een plaatje aan het zoeken voor bij dit schitterende pion papier en toen kwam ik dit  tegen.
Dat is gaaf dacht ik, echt vintage en voor sommige denk ik wel  een stukje nostalgie.
Ik ben nu bezig een kaart te maken  met een  oud honderdje,ook heel mooi hoor.
Zo ga ik proberen nog meer van dit mooie oude papieren geld een kaart te maken.
De afbeelding komt van internet,helaas heb ik geen echt exemplaar  meer in mijn bezit.
De rest van de kaart spreekt voor zich en als er vragen zijn dan hoor ik het graag.

Allemaal bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke berichtjes die jullie achterlaten.
Fijne dag verder,

38 opmerkingen:

  1. Wat een mooie zeg..ik kan het mij niet meer herrineren..heb wel hier nog 1 gulden zilverbon...ook heel oud...uit nalatenschap gevonden.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig mooie creatie.
    Echt Schitterend mooi.


    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Jannie ik wist niet dat je al zo oud was!!!! (geintje)
    Wat een prachtige vintagekaart heb je er mee gemaakt.
    Zag net een foto voorbijflitsen van rijpe appels, zoveel hanger er niet in trossen aan onze boom, maar wel veel om lekker van te smullen.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh Jannie, wat is dit een mooie kaart geworden!! En wat een errug leuk idee om daar dit oude geld voor te gebruiken! Toppie!
    groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, ik heb er nooit mee betaald. Het is voor mijn tijd geweest...
    Het is wel een gaaf idee. Je kaartje is schitterend en geld waard Jannie...hihihi!!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihihi, dat is een heel eind voor mijn tijd, maar wel gaaf dat je dit zo op je kaart gebruikt hebt, ziet er super uit joh, echt een schitterend geheel zo !

    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhhhh,wauw zeg dit vind ik echt heel mooi.
    Het plaatje de kleur de opzet en de afwerking in één woord geweldig.
    Helemaal mijn stijl.
    Van welke site heb je deze plaatjes vandaan.
    Jij hebt altijd van die mooie plaatjes.
    Super mooi!!

    Lieve groetjes Noriko
    www.norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het helemaal geweldig!! prachtig dat geld, en de kleuren alles past echt super bij elkaar.
    Het was ver voor mijn tijd! Ik had ze ook nog nooit gezien.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh dit is echt prachtig Jannie! Heel mooi van kleur en alles past perfect bij elkaar. Een ode aan oud geld!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee om zo'n biljet te gebruiken (nou ja een kopie dan). Het resultaat is erg mooi geworden.
    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee, nog nooit gezien zelfs. Wel heel mooi. Je kaart is weer super!!

    ps; nog 3 weekjes ;-)!!!!
    liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super idee van jou, ik vind het helemaal geweldig en wat was dat geld toch mooier van kleur!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Jannie, dat is zeker nostalgie!!!!!!
    En voor mij mag ie zo weer terug komen met al dat gedonder, met die euro schieten we ook niet veel op :)
    Maar wat een schitterende creatie heb je er mee gemaakt.
    Ik vind 'm ech helemaal geweldig!!
    groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja dat herinner ik me ook nog wel (oeps ben ik al weer zo oud :0( ) Leuk idee om te gebruiken in een kaart, erg mooi geworden!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat is dit mooi Jannie,
    Ver voor mijn tijd denk ik nooit gezien.
    Mooi zijn deze blauw/grijze kleuren.

    groetjes Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtige vintage kaart!!

    heel erg mooi gemaakt erg leuk dat biljet wat je hebt gebruikt!

    gr regina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. k ben bang dat dat voor mijn tijd is geweest..Ik kan me alleen de nikkelen herinneren..maar je kaart is super !Ik heb nog nooit een papieren riks gezien , wist eerlijk gezegt niet eens dat ze bestonden..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een prachtige vintage kaart!!
    ik ben bang dat dat voor mijn tijd is geweest..Ik kan me alleen de nikkelen herinneren

    groetjes Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helaas de meerderheid kent hem niet, wij wel dus wel we behoren tot de oude garde Jannie, hadden wij hem nog maar alles beter dan de Euro.
    Maar even over je kaartje, wat een leuk idee om daar de Rijksdaalder voor te gebruiken je moet er maar op maken, het is een schitterend geheel geworden.

    Liefs Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik bedoelde dus op komen en niet op maken

    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaaf Jannie, de papieren 2,5 ken ik niet natuurlijk wel het muntstuk, zo jong ben ik ook niet meer, kijk uit naar je andere creaties met guldens.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wowwwww Jannie wat prachtg ik kan het me niet herinneren wel de zilveren maar wat leuk gedaan complimentjes hoor ik vind het zo een leuk idee supersssss

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. jee wat origineel met dat oude geld, en je hebt er een schitterend kaartje mee gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit papiergeld is dus ver voor mijn tijd, ik heb dit biljet nog nooit gezien.
    Het is echt een superoriginele kaart geworden, ik vind 'm prachtig!!!!

    groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi hoi,

    wat schitterend gemaakt zeg!!!! Prachtig!! Wat een leuk idee! Ik had er niet eens weet van dat er ook een papieren rijksdaalder bestond....

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Jannie
    Wat een mooi kaartje en wat een super leuk idee! Mij zegt die papieren rijksdaalder helemaal niets, ik had hem nog nooit eerder gezien.
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nooit gezien, maar wat mooi!! Super origineel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wauw, schitterend je vintagekaart, het papiergeld past perfect bij het papier, ik kan me niet herinneren dat je daar lang geleden mee kon betalen, heel orgineel zo, ben benieuwd naar je volgende "oud geld" kaart.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schitterende kaart, Jannie. Geweldige kleuren en het plaatje pure nostalgie. Helaas helemaal voor mijn tijd, maar toen had men ook meer tijd om zoiets als geld of diploma's meer echte allure te geven! Ik ben erg benieuwd naar de rest. En mochten we in de toekomst weer in een museum komen, ga ik zeker meer op onze oude geld briefjes letten!
    liefs Ula

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een super mooie kaart, prachtige kleur en mooie details, ik herken het briefje nog wel. Het is ook een heel origineel idee om zo op je kaart te gebruiken.
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtig kaartje Jannie, zo nostalgisch!
    Ik kan het me niet meer herinneren dat deze briefjes er waren.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige kaart en wat een geweldig idee om dat bankbiljetje te gebruiken. Ik weet inderdaad ook nog dat ze gebruikt werden. Erg leuk. Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Schitterend kaartje, heel leuk idee met het bankbiljet en wat een prachtige kleur blauw!
    Super gedaan!

    Liefs Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Jannie,
    Wat een apart idee zo'n kaart. Ik heb dat papieren geld nooit gezien. Ik ken alleen de rijksdaalder. Maar ik vindt je kaart heel erg apart. Mooie kleurcombinatie en prachtige bloemencombinatie. Heel mooi
    Groetjes van monique

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Jannie
    Helemaal geweldig !!!!

    Groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een schitterende kaart Jannie!!
    Enig!!
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oohh wat een prachtige kaart Jannie, maar de afbeelding heb ik nog nooit gezien wel de zilveren en nikkelenrijks aalders.
    Heel leuk zo die nostalgie.

    Lieve groetjes Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een leuke kaart!
    Echt nostalgie!

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen